آمونیاک جهانی در غذا به عنوان یکی از سم های مهلک در جهان ثبت شد

ژانگ و یانگ عملکرد پیل سوختی Ni-CGO/BCGO/Ba0.5Sr0.5Co0.5Fe0.2O3-δ(BSCFO)-CGO را در دمای 600 و 650 درجه سانتی گراد تحت تغذیه مستقیم آمونیاک جهانی آزمایش کردند. حداکثر چگالی توان در 600 درجه سانتیگراد به عنوان 147 mW cm-2 به دست آمد.

سوزوکی و همکاران عملکرد پیل سوختی آمونیاک را با استفاده از غشای تبادل آنیونی دارای آند Pt/C، Pt-Ru/C و Ru/C مورد مطالعه قرار داد.

Pt-Ru/C بالاترین ولتاژ مدار باز (OCV) را نشان داد، با این حال OCV تحت تأثیر فعالیت الکتروکاتالیستی آندها قرار گرفت، علاوه بر این نفوذ آمونیاک در الکترولیت دلیل دیگری برای کاهش OCV خواهد بود.

اوکانیشی و همکاران فعالیت کاتالیزوری و پایداری طولانی مدت تجزیه NH3 را با کاتالیزور مبتنی بر Ni/Y2O3 و کاتالیزور اکسید کامپوزیت Co-Ce-Zr، همراه با یک SOFC مطالعه کرد.

عملکرد این سیستم با یک سیستم NH3 و H2/N2 مقایسه شد. هر دو سیستم توان خروجی بیش از 200 وات تولید کردند و SOFC تغذیه مستقیم NH3 به مدت 1000 ساعت در دمای 770 درجه سانتیگراد پایدار گزارش شد.

چن و همکاران یک پیل سوختی مستقیم آمونیاک را با الکتروکاتالیست آند PtIr، PtRu/C و Pt/C در دمای 25 درجه سانتی گراد و 100 کیلو پاسکال مطالعه کرد. آند PtIr/C بالاترین ولتاژ مدار باز 0.5 ولت و پیک چگالی توان 1.68 mW cm-2 را نشان داد.

آمونیاک

ادبیات موجود، چگالی توان و داده های ولتاژ مدار باز SOFC های طراحی شده با تغذیه آمونیاک را ارائه می دهد. اگرچه نتایج نشان‌دهنده نتایج امیدوارکننده‌ای است، اما نمونه‌های واقعی از این منابع انرژی پاک هنوز وجود ندارد.

الحمد و دینسر سیستم مبتنی بر SOFC را که با آمونیاک تغذیه می‌شود، مورد مطالعه قرار دادند که از گرمای اتلاف برای جداسازی هیدروژن از آمونیاک استفاده می‌کند.

آنها یک سیستم یکپارچه توربین گاز SOFC را با واحد تفکیک و جداسازی آمونیاک و PEMFC برای تولید و استفاده همزمان هیدروژن گزارش کردند.

نتایج نشان داد که تولید هیدروژن بازده کلی انرژی و اکسرژی را به میزان 0.28% و 0.24% افزایش داد که تفاوت معنی‌داری گزارش نشد.

اگرچه اطلاعات کمی در مورد استفاده از آمونیاک در موتورهای مه دود وجود دارد، اما می توان به چرخه نیتروژن و همچنین چرخه کربن در طول استفاده از سوخت های فسیلی اشاره کرد.

چرخه نیتروژن به شکل گرفتن ترکیبات نیتروژنی اتفاق می افتد که معادل گرفتن دی اکسید کربن در هوا است، مشابه چرخه کربن.

بنابراین، استفاده از سوخت های حاوی نیتروژن به جای سوخت های فسیلی در موتورهای احتراق داخلی، مشکل انرژی قرن آینده را از نظر منابع انرژی پایدار تشکیل می دهد.