روند استفاده از عبارت جستجوی دستمال مرطوب کودک و دستمال توالت در گوگل برای این سه کشور و بریتانیا مشابه بود، اگرچه الگوی متفاوتی برای هند مشاهده شد کشور دیگری در که انگلیسی زبان رسمی است.
اکثر کشورها در مارس 2020 اوج گرفتند که مصادف با شیوع COVID-19 در کشورهای مختلف و اجرای قرنطینه است.
جستجوی گسترده برای دستمال توالت در چند هفته به سطوح قبلی کاهش یافت.
اگر روند جستجوی Google برای دستمال کاغذی جیبی و دستمال توالت و COVID را با هم مقایسه کنیم، در بیشتر کشورها، عبارت COVID همیشه بالاتر از دستمال توالت در علاقه جستجو قرار دارد، به استثنای استرالیا، مانند که در هفته اول مارس، علاقه به “دستمال توالت” 20 بود که به وضوح بیشتر از علاقه به اصطلاح COVID بود.
با توجه به بررسی واقع گرایانه، چهار فرضیه در رابطه با مکانیسم های مختلفی که ممکن است تا حدی احتکار دستمال توالت را در طول همه گیری کووید-19 توضیح دهد، فرموله شد:
- (1) اسهال یا پلی اوری به خرید وحشت زده و احتکار دستمال کاغذی 200 برگ و دستمال توالت کمک می کند.
- (2) سوگیری های شناختی اجتماعی و رسانه های اجتماعی احتکار دستمال توالت را تسهیل می کند.
- (3) استرس به بدتر شدن پیامدهای سلامت روان کمک می کند که می تواند خطر احتکار دستمال توالت را نیز افزایش دهد.
- (4) جنبه های فرهنگی رابطه بین همه گیری COVID-19 و احتکار دستمال توالت را تعدیل می کند.
در نهایت، چندین توصیه برای تحقیقات آتی با توجه به شکاف های موجود در ادبیات علمی گنجانده خواهد شد. پیامدهای بالینی و زیست محیطی تحقیقات ما نیز خلاصه خواهد شد.
در مطالعه قبلی که خرید هراس از دستمال کاغذی جیبی طرح دار و دستمال توالت را مورد بررسی قرار داد، شاخصی از وحشت در طول همه گیری COVID-19 با در نظر گرفتن پنج عبارت ایجاد شد: دستمال توالت، خرید هراس، احتکار، وحشت، و سوپرمارکت.
- منابع:
- تبلیغات: